Reggeli kávérajzok
Esztert kérték fel a tanácskozás szervezői annak idején, hogy fogadja a Dózsa mozi előtti buszmegállóban a férfit, és fuvarozza le a többiek után a Halászcsárdába ebédelni. Útközben arról mesélt neki, hogy ő tervezte egykoron annak az autómárkának a dizájnját, amiben épp most ülnek. Eszter udvariasan bólogatott.
A Szimpózium Társaság országos találkozójára összesereglettek a hazai művésztelepek képviselői, jó néhány itteni művésszel együtt. Felemlegették letűnt idők izgalmas művésztelepeit, meghányták-vetették az utóbbi idők szerényebb eredményeit, végül arra jutottak, hogy abból főznek, amijük van. Mint mindig, ezúttal is igen szuggesztív volt Ágnes, a Symposion Alapítvány elnöke. Szívügyének tekintette a hazai és nemzetközi művészeti alkotótelepek jövőjét.
A méltatásokból tudta meg, mekkora egyéniséget bíztak rá azon a napon.
A híradásokból 2009-ben értesült József haláláról Eszter. A méltatásokból tudta meg, mekkora formátumú egyéniséget bíztak rá azon a bizonyos napon. Az akkori asztaltársaságból ma már többen hiányoznak…
A Magyar Iparművészeti Főiskolán 1956-ban alapítottak önálló formatervezési szakot. A szak vezetői Borsos Miklós, Dózsa-Farkas András, Kaesz Gyula voltak. A második évfolyamon végzett Cserny József – emlékezett rá egy cikkében Hidvégi János. Cserny József Diósgyőrben született 1939-ben, Miskolcon érettségizett 1957-ben, majd az iparművészetin tanult tovább. Dózsa-Farkas András vezetésével a hallgatók részt vettek a Csepeli Motorkerékpárgyárban éppen kifejlesztés alatt lévő Tünde robogó tervezésében.
A Cserny tervei alapján készült, minden kényelemmel ellátott Balaton lakókocsit kül- és belföldön is nagy érdeklődéssel fogadták, miként az Alföld típusú egytengelyes, 7 méteres, legnagyobb méretű lakókocsikat. Készültek speciális autóbuszok: csuklós hotelbusz, összkerékhajtású terepjáróbusz és miniszteri vadászkocsi is. A Fecske típusú lakókocsi családja 1966-ban a Budapesti Nemzetközi Vásár nagydíját nyerte el.
A balatonkenesei Sirály Vas- és Műanyag-feldolgozó Szövetkezet az elsők között gyártott műanyag hajótesteket. Csernyt meghívták konstruktőrnek. Az első hajó a svéd megrendelésre készült Primőr 18, körülbelül 5,5 méteres, kajütös motoros hajó volt. Tizenkétféle hajót tervezett 1968 és 1979 között. A villamosjárművek tervezése élete végéig foglalkoztatta, még legutolsó rajzai között is található villamos hajtású kiskocsi. A családja által kávérajzoknak nevezett grafikáin legtöbbször reggeli kávé közben vetette papírra elképzeléseit.
A Magyar Művészeti Akadémia egyesületi tagja, 2011-től posztumusz tiszteleti tagja. A Farkasréti temetőben 2013. május 3-án avatták fel Cserny József Kossuth-díjas iparművész, ipari formatervező síremlékét. A krómacél négykerekű „járművet” ábrázoló kompozíciót Budahelyi Tibor szobrászművész készítette. Cserny a magyar design – mint klasszikus értelemben vett ipari formatervezés – vezető egyénisége. Fő területe a (közúti és vízi) járműtervezés és szállítás, ezek minden fajtája és vonatkozása volt. Terveit a rajzoktól a modell, sőt a prototípus elkészítéséig, többnyire maga készítette. Egyik szervezője és elindítója volt a szimpózium mozgalomnak, a Zsennyei Műhelynek, a formatervező művészek nemzetközi találkozóinak.